Jak zbudować skuteczną strategię marketingową?

Jak zbudować skuteczną strategię marketingową?

• Jak zwiększyć swój potencjał konkurencyjny?
• Jak odpowiednio dobierać i stosować instrumenty marketingowe?
• Jak wypracować i na co zwrócić uwagę przy budowaniu własnej strategii?
• Czym powinien się charakteryzować proces budowania strategii marketingowej?
• Jak zaplanować nowoczesną strategię dostosowaną do obecnych potrzeb rynkowych?

Podczas szkolenia poznasz praktyczną wiedzę i proces budowania strategii marketingowej, której celem jest realizacja złożeń biznesowych.

Będziesz miał możliwość poznania ciekawych case study, na których oparte jest to szkolenie. Wspólnie wypracujemy idealną strategię marketingowa dla wybranego przedsiębiorstwa, która jednocześnie będzie podsumowaniem tego szkolenia.

Poznasz szablony i nietuzinkowe formy prezentacji, które ułatwią Ci przygotowanie strategii Twojej firmy.

Korzyści dla uczestników!

Szkolenie zawiera nowoczesną wiedzę z zakresu planowania strategicznego. W wyniku jej
zastosowania, nawet małe i średnie marki mogą znacząco zwiększyć potencjał konkurencyjny.

Szkolenie zawiera wiedzę, możliwą do szybkiego wdrożenia i przynoszącą efekty  biznesowe. W trakcie szkolenia, uczestnicy uczą się planowania nowoczesnych i skutecznych strategii marketingowych.

Program szkolenia:

Dzień 1
Podstawowe rodzaje strategii przedsiębiorstwa
1. Istota strategii marketingowej
2. Planowanie strategii marketingowej
3. Plan marketingowy
Formułowanie i wybór strategii marketingowej
1. Determinanty wyboru strategii marketingowej.
2. Analiza firmy i rynku.
3. Segmentacja i wybór rynku docelowego.
4. Pozycjonowanie oferty rynkowej.
5. Wybór instrumentów marketingowych.

Dzień 2
Strategia Produktu
1. Pojęcie, sposoby klasyfikacji i struktura produktu.
2. Przyczyny sukcesów i porażek nowych produktów.
3. Zarządzanie cyklem życia produktu
4. Znaczenie strategii marki.
Strategia komunikacji
1. Znaczenie i funkcje komunikacji marketingowej.
2. Instrumenty komunikacji marketingowej.
3. Założenia strategii komunikacji marketingowej.
Warsztaty praktyczne


Trener:

Elżbieta Peda – absolwentka studiów MBA Executive w Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie. Realizowała projekty wewnętrzne i zewnętrzne pracując dla Michelin, Schneider Electric, Saint-Gobain, Sonepar. Swoje doświadczenie menadżerskie zdobywała pełniąc funkcję Dyrektora Marketingu i odpowiadając nie tylko za rynek krajowy, ale pracując w środowisku międzynarodowym również w projektach zagranicznych, a także we współpracy z różnorodnymi branżami (min. handel detaliczny, przemysł, motoryzacja, dystrybucja).